Firmy prześcigają się w dostarczaniu pracownikowi dodatkowych profitów, które uatrakcyjnią wykonywanie czynności służbowych. Samochód, laptop, karty fit lub dodatkowe premie, to bonusy które zachecają pracownika do zawarcia umowy.
Chcąc jednak pokazać się z najlepszej stronu powinniśmy też zadbac o wysoki poziom szkoleń. Pracownikowi da to poczucie bycia w dopowiednim i profesjonalnym miejscu, natomiast firma zyska dobrze nauczonego i przygotowanego do pracy na froncie pracownika.
Z całej grupy szkoleń można wyróżnić szkolenia miękkie i szkolenia twarde, które nie powinny być soba zastępowane. Na czym one polegają? Już wyjaśniamy!
Szkolenia miekkie
To praca z człowiekiem w dosłowym tego słowa znaczeniu. Szkolenie obejmuje obszary psychologiczne, persfazyjne i emocjonalne. Właśnie na takich spotkaniach dowiemy się jak reagowac w sytuacjach stresujących, jak postępowac z emocjonalnym klientem, jak rozmawiać, aby być wysłuchanym. Szkolenia miękkie to również przybliżenie tematu pracy w grupie, kontaktów zew spółpracownikami. Dla managerów takie szkolenie da podstawy do rozpoczynania trudnych rozmów jakimi są zwolnienia, degradacje, umiejętne odmówienie podwyżki czy rozwiązywanie konfliktów. Szkolenia miękkie to pełny kosz typowych słów-kluczy, które sprawdzą się w każdej kryzysowej sytuacji.
Szkolenia twarde
Tu nie mówimy już o emocjach, ale przyswajamy konkretną wiedzę, która będzie nam potrzebna do wykonywania swoich obowiązków. Najcześciej szkolenia twarde to spotkania dotyczące nauki programów, przyswajania wiedzy ścisłej i konkretnej - ofertowej. Zazwyczaj takie szklenie kończy się testem wiedzy lub innym egzaminem. Nie skupiamy się tu na osobowości ale na rozbudowaniu umiejętności praktycznych oraz wiedzy. Takim szkoleniem będzie kurs obsługi wózka widłowego lub programu graficznego.
Czy można łączyć szkolenia?
Oczywiście, że tak. Najczęściej łączy się szkolenia w momencie przeprowadzania szkoleń wstępnych dla sprzedawców, konsultantów i handlowców. Te osoby sa bowiem na pierwszej lini frontu, zatem sprzedają pordukt i jednocześnie swoją osobą rozwiązują wszelkie problemy, z jakimi przychodzi do nich potencjalny klient. Konsultant powinien mieć zatem szkolenie twarde z obsługi programów komputerowych pomocnych wpracy, jednocześnie powinien miec szkoelnie miękkie, które pozwoli wejść w interakcje z zespołem i klientem.